Salgsvilkår og retningslinjer

Salgsvilkår

Garanti

Vi har ett års garanti på de fleste reparasjoner med unntak av batteri, hvor vi har 3 måneder. Vår garanti er ikke gyldig dersom enheten er påført skader av forbruker eller andre. Slag, støt, klemskader og fuktskader er typiske situasjoner hvor garanti blir avvist.

Dersom annen tjenesteyter enn Phonereparatøren Emil Svendsen blir benyttet vil garantien frafalle.

Vår garanti gjelder kun for byttet del,

Phonereparatøren Emil Svendsen fraskriver seg alt ansvar for andre feil/mangler på enhet som oppstår etter reparasjon.

Dersom reklamasjon er ønsket, må mangelen/feilen rapporteres til oss innen en uke av at mangelen/feilen er oppdaget.

Ved overstigelse av denne tidsfristen er retten til reklamasjon tapt. (§27, lov om forbrukerkjøp) Uforutsette feil/mangler som oppstår etter

reparasjonen som ikke er relevant med selve reparasjonen dekkes ikke

 

Ansvar

Phonereparatøren Emil Svendsen tar ikke ansvar for følgende: Ved reparasjon av IP sertifiserte enheter kan vi ikke garantere for

sertifiseringen etter reparasjon.Tap av data under reparasjon. Ved reparasjon mister man vanligvis ikke innholdet i telefonen, men vi anbefaler likevel at du tar en sikkerhetskopi av innholdet (Cloud/iTunes).Vi tar ingen ansvar for tap av innhold på telefoner under reparasjon.Tap av garanti/reklamasjonsrett hos forhandler/produsent (Apple, Samsung, Huawei, Sony, OnePlus, Google o.l.).Uforutsette feil/mangler som oppstår etter reparasjon, som ikke er relevant med selve reparasjonen.Ved avbestilling av spesialbestilte varer påbeløper det ett gebyr på 60% av reparasjonskostnaden.

 

Originale deler

Phonereparatøren Emil Svendsen tar ikke ansvar for følgende: Ved reparasjon av IP sertifiserte enheter kan vi ikke garantere for

sertifiseringen etter reparasjon.Tap av data under reparasjon. Ved reparasjon mister man vanligvis ikke innholdet i telefonen, men vi anbefaler likevel at du tar en sikkerhetskopi av innholdet (Cloud/iTunes).Vi tar ingen ansvar for tap av innhold på telefoner under reparasjon.Tap av garanti/reklamasjonsrett hos forhandler/produsent (Apple, Samsung, Huawei, Sony, OnePlus, Google o.l.).Uforutsette feil/mangler som oppstår etter reparasjon, som ikke er relevant med selve reparasjonen.Ved avbestilling av spesialbestilte varer påbeløper det ett gebyr på 60% av reparasjonskostnaden.

 

Touch ID/Face ID

Det kan være skade på touch ID/Face ID – selv om den fungerer ved innlevering – dette kan ikke fikses og dekkes ikke av

Phonereparatøren Emil  Svendsen.

 

True Tone

True tone på Apple enheter må re-programmeres, men det er ikke alltid det lar seg gjøre.

Dermed frafaller tru tone funksjon og vi dekker ikke dette.

 

Kameralinsebytte

Ved bytte av kameralinse kan det være skade på selve kameraet som ikke fremkommer før etter at linse er byttet, dette er ofte pga. at kamera ikke fokuserer normalt når linse er knust.

Det kan også være glass/støv som har kommet lengre inn i

telefonen som vises etter en stund.

 

Generelle reparasjoner

Ved reparasjoner som medfører at vi må av med skjermen for å feilsøke eller reparere så tar vi ingen ansvar dersom

skjermen sprekker under avmontering.

Vi er alltid på tilbudssiden dersom uhellet er ute og ønsker alltid å hjelpe deg som kunde.

 

Batteribytte

Ved bytte av batteri på iPad og iPhone må skjerm avmonteres. Glasset kan ligge i spenn pga. evt. skader i ramme og kan sprekke ved avtagning. Dette kan utbedres for et gebyr.

Ved bytte av batteri på Samsung, Huawei og de fleste andre

telefonene, gjelder det samme for bakglass.

Dette er IKKE en risiko Phonereparatøren tar, men dersom uhellet skal være ute så vil kunde få ett hyggelig tilbud.

 

Bakglassbytte

Ved knust bakglass på iPhone 8 og nyere kan det  vise seg nye skader etter avtagning, dette er ofte pga. glasskår.

Dette kan være kabler som gir  strøm til ladeport, lommelykt, mikrofon, trådløs lading eller i verste fall så kan glasskårene skade skjermen. Dette er IKKE en risiko Phonereparatøren tar, men  dersom uhellet skal være ute så vil kunde få ett

hyggelig tilbud.

 

Tvister/klager

Om du lurer på noe, er misfornøyd med noe eller noe ikke

fungerer som det skal; ta kontakt med oss fortløpende eller kom innom oss så får vi forsøkt å hjulpet deg. Som reparatør har vi 3 forsøk på å utbedre en evt. feil før man som kunde kan heve kjøpet. Skal det være en type feil som vi som reparatør ikke råder over så vil vi forsøke å løse dette på en best mulig måte slik at du som kunde kan dra herfra nogenlunde fornøyd. Det å levere noe for reparasjoner betyr ikke at vi som reparatører alltid klarer å reparere problemet.

 

Vannskade

Ved vannskade på enheter gis det ingen garanti/

reklamasjonsrett.

Etter mange år i bransjen ser vi at nye telefoner enda ikke er helt vanntette, som annonsert. Når telefoner brukes blir de bøyd og «strukket», og en kan få ujevnheter i rammen. Ved reparasjoner der skjerm må tas av bytter vi alltid pakninger før skjerm settes på. Vi kan aldri gi garanti for at telefonen er vanntett i etterkant, og i hvert fall ikke i bedre stand enn da telefonen var ny.

Telefoner trives fremdeles best over vann.

 

Henting av enhet

Din enhet må hentes innen tre måneder etter at  reparasjon er utført. Dersom den ikke blir hentet  blir enheten destruert.